مقدمه

شرکت چکاوک پردازش هوشمند البرز در کشور ایران ثبت شده است و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند؛ در نتیجه، انتشار و توزیع هرگونه محتوای مجرمانه از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا محافظت از آن به‌کمک خدمات چکاوک به هر شکلی، برخلاف قانون و ناقض شروط این توافق‌نامه است. ما محتوای مجرمانه را در چکاوک نمی‌پذیریم و به‌محض آگاهی یافتن از توزیع و محافظت چنین محتوایی، از این امر جلوگیری خواهیم کرد؛ در چنین حالتی وجه دریافتی از مشتری نیز برگردانده نخواهد شد.
انتشار محتوا و تصاویر غیراخلاقی و جنسی، حمایت، همکاری یا فروش مواد مخدر، تجهیزات کشتار جمعی، همکاری و حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب داخلی و خارجی یا هر فعالیت دیگری که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، مشمول ممنوعیت توزیع و محافظت در ابر آروان خواهد شد.

اطلاعات محرمانه

شما با عضویت و استفاده از محصولات ابر آروان و با ذخیره‌ی داده‌ها یا عبور ترافیک وب‌سایت خود از این سامانه‌ی ابری، اجازه می‌دهید شرکت چکاوک در چهارچوب سیاست های خود، تمام درخواست‌های ارسالی کاربران سایت‌تان را دریافت، بررسی و تحلیل کند، از حملات احتمالی جلوگیری به‌عمل آورد و محتوای پالایش‌ شده را به سرور(های) اصلی بفرستد. آمار و گزارش‌های به‌دست آمده از مجموعه‌ی این عملیات‌ها در پنل کاربری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تمام اطلاعات مربوط به یک وب‌سایت، شامل اطلاعات تماس صاحبان آن محتوا، مشخصات و رفتار کاربران، میزان و توزیع کاربری و ‌Certificateها نزد ابر آروان محرمانه قلمداد می‌شود و به‌جز در موارد الزام قانونی در اختیار هیچ شرکت یا نهاد ایرانی یا بین‌المللی قرار نخواهد گرفت.

اطلاعات غيرمحرمانه

چکاوک اجازه دارد اطلاعات و ترافیک عبوریافته از سیستم ابری خود را پردازش کند و از آن به‌شکل تحلیلی برای استفاده در راستای بهبود سرویس‌دهی، استقرار‌ پاپ‌های جدید، توسعه‌ی خدمات یا سایر موارد موردنیاز استفاده و به هنگام نیاز، گزارش‌هایی را نیز منتشر کند. این اطلاعات با در نظر گرفتن محرمانگی اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
توجه: حکم قضایی یا اداری، دستور یا فرمان قانونی در محدوده‌ی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران یا هریک از نقاطی که چکاوک در آن دارای پاپ‌سایت یا سِروِر است و نیز احکام صادره از مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی، حسب‌مورد می‌تواند بر هریک از مقررات محرمانگی گفته‌شده یا گفته‌نشده اولویت داشته ‌باشد؛ به این معنا که اجرای هریک از آن‌ها را تعلیق یا متوقف یا لغو کند و در این موقعیت هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود و چکاوک  هیچ‌گونه مسوولیتی را در این زمینه برعهده نخواهد داشت.

حساب کاربری

برای ساخت حساب کاربری لازم است اطلاعات خود را مطابق اطلاعات مندرج در مدارک شناسایی رسمی خود وارد کنید. با واردکردن اطلاعات نادرست در حساب کاربری، مسوولیت آن به‌عهده‌ی شما خواهد بود. اگر یک یا چند مورد از اطلاعات شما تغییر کرد، لازم است در سریع‌ترین زمان آن را در حساب کاربری خود ویرایش و به‌روز کنید. مسوولیت واردکردن اطلاعات به‌شکل صحیح و کامل و حفاظت از گذرواژه‌ی انتخابی‌تان صرفن به‌عهده‌ی شما خواهد بود و اگر ضعف گذرواژه منجر به نفوذ به‌ حساب کاربری شما شود، مسوولیتی متوجه چکاوک نیست.

مسوولیت محافظت از رمز عبور

چکاوک تلاش کرده است تا کاربران نتوانند از رمز عبور ساده استفاده کنند اما ممکن است کاربران از رمزهای عبور متداول استفاده کنند یا در حفظ و نگه‌داری رمز عبور خود دقت کافی را نداشته باشند. در این موقعیت با سواستفاده از آن رمز عبور ممکن است وب‌سایت توزیع‌شده و امن‌شده در چکاوک، با اختلالاتی مواجه شود یا مورد سواستفاده قرار گیرد. در این موقعیت چکاوک هیچ‌گونه مسوولیتی را قبول نخواهد کرد.
چکاوک به‌شدت تاکید می‌کند از رمز عبورهای پیچیده استفاده کنید و از انتشار آن به‌شکل مجازی و فیزیکی بپرهیزید.

عضویت خبرنامه

با ساخت حساب کاربری چکاوک موافقت می‌کنید ایمیل‌ها و پیامک‌های (SMS) اطلاع‌رسانی و خبرنامه‌ی چکاوک برای‌تان ارسال شود. اگر تمایلی به دریافت این موارد ندارید، می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید، اما در این موقعیت، چکاوک مسوولیتی در قبال بی‌اطلاعی شما از پیام‌هایی که از این مسیرهای ارتباطی منتشر می‌شوند، نخواهد داشت.

استفاده از خدمات رایگان

اگر از خدمات رایگان چکاوک استفاده می‌کنید، مشمول پشتیبانی اختصاصی، قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و جبران خسارت اختلال نمی‌شوید. چکاوک در تغییر قابلیت‌ها و ویژگی‌های سطح رایگان خدمات خود در هر زمان، یا حذف آن به‌طور کلی، مختار است و ارایه‌ی رایگان این خدمات یا تداوم آن‌ها هیچ‌گاه تعهدی برای چکاوک ایجاد نخواهد کرد.
لازم به ذکر است سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) در خدمات و بسته‌های رایگان چکاوک اجرا خواهد شد.

کد هدیه و تخفیف‌ها 

کد هدیه، تخفیف‌ها و تمام مبالغی که در تبلیغات و کمپین‌ها به‌عنوان هدیه به کاربران داده می‌شود، تنها برای همان کاربر قابل استفاده خواهد بود و فروش، واگذاری یا انتقال آن به کاربر دیگر ممکن نیست. هم‌چنین امکان بازگشت وجه آن به مشتری و تسویه ریالی این تخفیف‌ها و مبالغی که به واسطه‌ی شارژ حساب به آن‌ها کد هدیه تعلق گرفته است وجود ندارد.
همچنین در زمان لغو خدمات و درخواست بازگرداندن وجه، مبلغ کد(های) هدیه لحاظ نمی‌شود.
این مبالغ به شکل تخفیف یا کد هدیه در کیف‌پول یا فاکتور شما قابل مشاهده است و تنها برای استفاده از خدمات چکاوک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کد هدیه‌ای که چکاوک صادر می‌کند دارای تاریخ انقضای مشخصی است و چنان‌چه کاربر در مدت زمان معتبر از کد هدیه استفاده نکند، کد باطل شده و دوباره صادر نخواهد شد.

سیاست مصرف منصفانه

منابع اختصاص داده شده در هر بسته از محصولات چکاوک به شکلی طراحی شده است که پاسخ‌گوی نیاز عموم کاربران این بسته با مصرف عادی و متعارف باشد. بر این اساس اگر میزان مصرف شما از محدوده‌ی منصفانه (Fair Usage Policy) عبور کرد، سرویس شما دچار محدودیت خواهد شد. سیاست مصرف منصفانه به شکل ماهانه و به ازای هر اکانت خواهد بود و در همه‌ی بسته‌های رایگان و پولی محصولات چکاوک اعمال خواهد شد.
متغیرهای متعددی در محاسبه‌ی محدوده‌ی مصرف منصفانه هر محصول موثر است. با این همه اگر مصرف شما از محصولات چکاوک، پایداری و عملکرد خدمات ما را دچار اختلال کند یا کیفیت سرویس سایر کاربران‌مان را تحت تاثیر قرار دهد، کارشناسان چکاوک می‌توانند با توجه به سیاست مصرف منصفانه روی سرویس شما محدودیت اعمال کنند. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانه‌ی استفاده از خدمات و محصولات بر اساس متغیرهای مختلف و به وسیله‌ی کارشناسان چکاوک تعیین می‌شود.

خاتمه دادن به سرویس‌دهی

برای لغو دریافت خدمات لازم است در حساب کاربری‌، همه‌ خدمات را متوقف و اطلاعات مربوط به هر خدمت را حذف کنید، در غیر این صورت این خدمات فعال تلقی می‌شود و مسوولیت تسویه‌حساب آن، به‌عهده‌ی شما خواهد بود.
لغو استفاده‌ از هر یک از خدمات چکاوک به این معنی است که شما به شکل رسمی اعلام می‌کنید به داده‌های مربوط به هر خدمت احتیاجی ندارید.
اگر وضعیت مالی حساب کاربری‌تان به شکل بدهکار (منفی) در آید، بر اساس قواعد بند «شرایط و روند قطع سرویس‌های چکاوک » با سرویس‌های شما رفتار خواهد شد. اگر چکاوک تشخیص دهد فعالیت کاربر به زیرساخت‌ها و کسب‌وکار شرکت آسیب می‌رساند یا در آینده آسیب‌رسان خواهد بود یا ممکن است فعالیت کاربر به سایر کاربران ما یا کاربران اینترنت خسارتی وارد کند، می‌تواند بلافاصله و بدون رضایت کاربر خدمات ارایه شده و محصولات در دسترس او را قطع خواهد کرد و این وضعیت را از طریق ایمیل به اطلاع صاحب حساب خواهد رساند.
استفاده‌ی کاربر از خدمات و محصولاتی که چکاوک در اختیار مشتریانش قرار داده است باید بر مبنای سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) باشد. اگر چکاوک تشخیص دهد استفاده کاربر از محصولات و خدمات در سطحی خارج از سیاست مصرف منصفانه قرار دارد، می‌تواند بلافاصله و بدون رضایت او خدمات ارایه شده و محصولات در دسترسش را قطع کند و این وضعیت را از طریق ایمیل به کاربر اطلاع دهد. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانه‌ی استفاده از خدمات و محصولات، بر اساس نظرات کارشناسان چکاوک تعیین می‌شود.
همچنین اگر استفاده‌ی شما از محصولات چکاوک متفاوت از کاربرد اصلی آن‌ها و به شکل غیرعادی و نامتعارف باشد، چکاوک بلافاصله پس از آگاهی از این موضوع می‌تواند بدون اطلاع، سرویس شما را قطع و اکانت‌تان را محدود کند.

حذف حساب کاربری

کاربر با رعایت شرایطی که در ادامه گفته خواهد شد، می‌تواند حساب کاربری خود را حذف یا غیرفعال کند:
برای این کار لازم است کاربر درخواست مکتوب خود را به آدرس ایمیل info@chakavak.net ارسال کند. چکاوک پس از بررسی این درخواست، امکان حذف یا غیرفعال کردن حساب را به کاربر اعلام خواهد کرد.
به دلایل قانونی (مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری‌های اینترنتی) حتا پس از تایید امکان حذف حساب کاربری، اطلاعات و تراکنش‌های مالی آن حساب، نزد چکاوک باقی خواهد ماند.

شرایط بازگشت وجه

بازگشت وجه از حساب کاربری‌ فقط با احراز تمام شرایط زیر امکان‌پذیر خواهد بود:
  • کم‌ترین مبلغی که امکان بازگشت وجه برای آن وجود دارد ۵۰۰ هزار تومان است.
  • حداقل باید دو هفته از واریز مبلغ وجه گذشته باشد.
  • ارسال تصویر کارت ملی و ارایه‌ی شماره‌ حساب (شماره کارت) واریزکننده‌‌ی وجه، که همان مالک حساب کاربری یا یکی از ادمین‌های آن حساب کاربری است، الزامی است.
  • نام و نام‌خانوادگی، شماره تماس و کد‌ ملی فرم عودت وجه و حساب کاربری باید هم‌‌خوانی داشته باشند.
  • تمامی مبالغی که در پروموشن‌‌ها و کمپین‌ها و کد های هدیه و واریز ادمین های چکاوک  واریز می‌شوند، غیر‌قابل بازگشت است.

توجه:

  • با احراز همه‌ی شرایط بالا، برای هر حساب کاربری تنها یک بار امکان بازگشت وجه وجود دارد.
  • مبالغ کد هدیه، کد تخفیف و اعتبار تشویقی، غیر قابل بازگشت هستند.
  • اگر کارشناسان مالی چکاوک تشخیص دهند که واریزی یک حساب کاربری مشکوک است یا احتمال پول‌شویی در آن وجود دارد، ارایه توضیحات در این باره از طرف کاربر الزامی است.
  • تسویه‌ی کامل کل موجودی کیف پول وابسته به غیرفعال بودن تمام سرویس‌های ابری کاربر است.
  • فرم درخواست بازگشت وجه برای حساب‌های حقوقی، باید از طرف شرکت به‌شکل رسمی مهر شود.
  • تمامی واریزی‌ها باید از حساب مالک حساب کاربری باشد.
  • عودت وجه فقط به همان حسابی که پرداخت با آن انجام شده، قابل انجام است.
  • با احراز همه‌ی شرایط از سمت کاربر، بازگشت وجه پس از حداقل ۷ روز کاری انجام خواهد شد.

دامنه‌ی خدمات پشتیبانی فنی

کارشناسان پشتیبانی فنی چکاوک تنها در حوزه‌ی زیرساخت ابری و مشکلات مرتبط با محصولات چکاوک به ارایه پشتیبانی می‌پردازند و مسوولیتی در قبال نصب، نگه‌داری و رفع اشکال سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی که کاربران به کمک زیرساخت چکاوک راه‌اندازی می‌کنند یا زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهایی که به هر شکل به چکاوک متصل می‌کنند، ندارند.

پروانه‌های نرم‌افزارهای شخص ثالث

مسوولیت رعایت قوانین مرتبط با پروانه‌های (License) نرم‌افزارهایی که شما به کمک زیرساخت چکاوک نصب و راه‌اندازی می‌کنید برعهده‌ی شماست و چکاوک مسوولیتی نخواهد داشت.

امنیت نرم‌افزارهای شخص ثالث

چکاوک به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی خدمات زیرساخت، تنها مسوولیت تضمین امنیت محصولات خود را برعهده دارد و چنان‌چه کاربری روی زیرساخت چکاوک سرویسی ایجاد کند یا نرم‌افزاری نصب کند که منجر به ضعف امنیتی شود یا اطلاعات وی هک شده و به سرقت برود، مسوولیتی متوجه چکاوک نخواهد بود؛ با این حال، این حق برای چکاوک محفوظ است که به هنگام ایراد هرگونه زیان یا اخلال در سرویس‌ها و خدمات قابل ارایه از سوی چکاوک در اثر نصب هرگونه بدافزار نسبت به‌ جبران خسارت و پی‌گیری قانونی اقدام کند.

تهیه نسخه‌ی پشتیبان

شما با استفاده از خدمات چکاوک موظف به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان (Backup) از آن دسته از اطلاعاتی می‌شوید که روی زیرساخت چکاوک دارید. چکاوک مسوولیتی در قبال تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات کاربران و بازگرداندن اطلاعات از دست رفته، که به‌دلیل خطای کاربران یا هر دلیل دیگری رخ داده ‌است، ندارد.
ما به‌شکل پیش‌فرض در نظر می‌گیریم که کاربران از داده‌های حساس خود مرتب نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنند و مسوولیت آن را بر عهده دارند؛ از این رو چکاوک مسوولیتی در قابل داده‌ها و اطلاعات ازدست‌رفته برعهده نخواهیم‌گرفت.

قیمت‌گذاری و تغییرات قیمت

قیمت تمامی سرویس‌ها و محصولات چکاوک به ‏شیوه‌ی Pay As You Go و مطابق آن‌چه در محصولات آمده است، به‌شکل ساعتی ، ماهانه، سالانه و بر اساس قیمت روز محاسبه می‏‌شود. تغییرات قیمت محصولات چکاوک ، پیش از اجرایی شدن، از راه سایت  به اطلاع‌ کاربران می‌‏رسد و از زمان تغییر قیمت، هزینه‌ها بر اساس قیمت‌گذاری جدید، برای تمام مشتریان (قدیم و جدید) محاسبه خواهد شد.

شرایط و روند قطع سرویس‌ها

با توجه به شیوه‌ی قیمت‌گذاری محصولات و خدمات چکاوک ، کاربر باید نسبت به شارژ حساب کاربری خود اقدام کند. اگر اعتبار حساب منفی (بدهکار) شود (میزان مصرف از میزان اعتبار بیش‌تر شود) چکاوک از طریق پیامک اخطار قطع ارایه خدمات را برای کاربر ارسال می‌کند. با تداوم منفی بودن اعتبار حساب کاربری، طبق توضیحات زیر ارایه خدمات و دسترسی به محصولات چکاوک قطع می‌شود. چکاوک در برابر از دست رفتن داده‌های‌ کاربر بر اثر پاک شدن منابع به دلیل منفی بودن حساب، مسوولیتی ندارد.

مالیات بر ارزش‌افزوده

قیمت نهایی خدمات چکاوک پس از احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده مطابق قوانین مالیاتی کشور، در صورت‌حساب شما درج می‌شود و با تغییر درصد مالیات بر ارزش‌افزوده مطابق قانون، این تغییر در صورت‌حساب کاربران چکاوک نیز لحاظ خواهد شد.

حوادث غیرقابل اجتناب

چکاوک در زمان پیش‌آمدن موارد غیرقابل اجتناب مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اعتصاب، تحریم، قطعی اینترنت و ارتباطات داخلی و بین‌المللی، مسوولیتی در قبال انجام‌نشدن تعهدات خود ندارد. مادامی که این شرایط به تشخیص چکاوک طولانی شود و ارایه‌ی خدمات ما را متاثر و معلق کند، هیچ‌گونه مسوولیت یا تعهدی متوجه چکاوک نخواهد بود. هر چند تلاش می‌کنیم آثار این موارد بر عرضه‌ی خدمات به کاربران کاهش یابد.

محفوظ‌بودن حق تغییر

چکاوک مختار است در هر زمان مواردی مانند مشخصات فنی، سطوح (پلن‌های) محصولات، شیوه‌ی قیمت‌گذاری و شرایط استفاده از خدمات خود را کلی یا جزیی تغییر دهد. آخرین نسخه این موارد روی سایت چکاوک بارگذاری خواهد شد و از همین صفحه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.